onsdag den 22. august 2012

Sådan renser jeg mine make-up pensler

Jeg vil give jer en lille billedeserie, hvor i kan se hvordan jeg renser mine make-up pensler. Det er bedst at gøre det i hvert fald én gang hver uge eller én gang hver 14. dag, efter hvor meget man bruger dem. Jeg gør det aaalt for sjællendt. 

Jeg bruger olivenolie og opvaskemiddel, man kan også bruge babyshampoo, men opvaskemiddel er bedre til at fjerne bakterier. Der bruger jeg Ekstra Jomfru Olivenolie og VEL Opvaskemiddel. Man hælder 50/50 op i en tallerken...
...Og blander det sammen. 

Jeg tager en af penslerne og rører den lidt rundt i blandingen og så...
...Tager jeg den op i hånden og laver cirkelbevægelser i min håndflade for at rense den.

Til sidst skyller jeg den i lunkent rindende vand, så alt sæben kommer ud, og så lægger jeg den til tørre, så den hælder lidt ned af, eller ligger vandret. 

 Man må aldrig sætte den med børsten opad, da vandet så løber ned i limen og ødelægger penslen! 

Hvor tit vasker du dine make-up pensler? 
Hvad bruger du til det?

TAKE CARE

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Skriv kommentar: