søndag den 4. marts 2012

Weekend!

Weeekend! Hvor er det rart! Jeg nyder at kunne sove længe og slappe af og bare hygge herhjemme. Godt nok vågnede jeg allerede kvart i 8 i morges, men faldt i søvn igen, og vågnede så en time efter. Men mig og milse gik ned og fik morgenmad og så gik vi op og fik noget tøj på og smuttede så over til hestene, så de kunne komme ud i det lækre solskinsvejr. :-D Min mor kørte os derover, og fordi milse ikke er så meget til heste, trak min mor Faustino og jeg trak Freja, Idas hest. (-: Mille er stadig inde, fordi hun halter lidt endnu, men har fået noget smertestillende, og så kommer Ida hjem i morgen, og så kan hende og hendes forældre beslutte hvad der skal gøres. (-: Nøj det bliver rart at se hende igen!

Men derefter gik milse og jeg op på mit værelse og lavede videre på projektopgaven, efter at have fået nogle flere idéer til hvad vi kunne skrive om af min mor, og så arbejdede vi effektivt i over en 1, og er nu kommet op på næsten 12 eller 13 sider! :-D Jeg kan ikke huske det. XD Men efter vi havde spist frokost, kørte vi milse hjem, og så tog vi et hurtigt smut forbi biblioteket hvor jeg lige afleveret nogle bøger, og så kørte vi hjem. (-:

Der var super god stemning i huset. Far gik og sang og legede med Zimba udenfor, mor gik rundt i køkkenet og lavede forskellige ting, og Rasmus sad godt nok bare på sit værelse og spillede computer. (-:
Jeg skiftede tøj og følte at jeg havde virkelig meget overskud til alting i dag! :-D Så jeg havde lagt planer om at jeg ville ride lidt på Freja på ridebanen. (-: Og der kan jeg så fortælle jer at det gik ikke så godt... Det gik allerede galt, da jeg skulle rense hendes hove. -.-. Jeg fik striglet hende, sådan ikke så grundigt fordi hun ikke gad stå stille og jeg var bange for at blive mast, for hun er en tyk hest. Så det blev bare det værste. Den første forhov gik fint nok, da jeg skulle rense den, men da jeg gik om til baghoven, sparede hun lidt ud efter mig, og det var så dér jeg mistede alt mit overskud... Så jeg gav hende dækken på igen, og smed hende ud på folden og tog min egen søde skønne, rare, pålidelige hest med ind i stedet for. (-: Jeg stoler ikke på Freja og har en fornemmelse om at hun ikke kan lide mig, og aldrig har kunnet lide mig. Derfor hader jeg når Ida tager på ferie i mere end en uge, for så er jeg nødt til at ride eller motionere hende på andre måder. Og det går som regel ikke så godt...

Men jeg fik hurtigt sadlet Faustino op, efter at have striglet ham. Han fik både klokker og gamacher på og så gik vi ud på ridebanen. Solen skinnede stadig, så det var super dejligt, bortset fra at det blæste koldt i dag. :-/ Men det gjorde ikke så meget.
Jeg startede med bare at lade ham skridte rundt på begge volter, og så travede jeg rundt, og lavede nogle 10-meter volter og store cirkelvolter og sådan, og da han var godt varm der, lavede jeg galopanspring og galoperede på begge volter. Så tog jeg ham i trav igen og så skridt. Min ponygamestræner har nemlig sagt at jeg skal træen anspring til galop fra parade... Så den udfordring tog jeg op i dag, og det gik ret godt. Jeg stillede ham inden for hovslaget i den ene ende, og lod ham stå stille, og så med lidt pludselig bevægelse, lavede jeg anspring og drev godt til ham, og fik ham så ned i hjørnet igen, men det var kun i fart, han galoperede som regel en runde hver gang. Og jeg trænede det meget i dag, så det var meget galop. :-D

Da jeg var færdig trak jeg ham ind i stalden, sadlede ham af, og satte ham ind i boksen. Jeg gik bagefter ud og hentede Freja og satte så hende ind også. I mens var mine forældre kommet og de hjalp med at hente wrap, halm, mad og give hestene vinterdækkener på for natten. (-: Så tog vi hjem og jeg sad lidt på computeren, og derefter gik jeg så i bad, og der var klokken 16.15, ca. (-: Vi skulle nemlig til 20 års fødselsdag med min grandkusine. (-:

Det var super hyggeligt! Der var en veninde som jeg kun ser, til sammenkomster af forskellige slags hos min grandkusine og -fætter og deres forældre, så hun var savnet. (-: <3 Jeg snakkede meget med hende og min grandfætter, det var mest dem, og så til sidst lidt med de voksne også. (-: De havde en stor diskution igang ang. om man skulle skrive "Hej ______" i begyndelse af en mail eller et brev osv, eller "Kære ______" Det brugte de i hvert fald én time på. XD Det var ret underholdende, for folk havde virkelig forskellige meninger om hvad man kunne hentyde til med "Kære"... XD

Jeg faldt i søvn på sofaen, da klokken var 23.30 ca. Jeg kunne mærke jeg var ordenlig træt, efter en dag med både projektopgave, umulige heste og en dejlig ridetur, og sådan lidt forskelligt. Så jeg blev vækket da vi skulle hjem. (-:

Men jeg vil slutte hurtigt af, for jeg er ved at falde sammen nu. Er virkelig træt og skal forholdsvis tidligt op i morgen så... (-: Forklaring, får i i morgen. (-;

Natnat bloggen. (-:
-Nanse. <3

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Skriv kommentar: