søndag den 25. marts 2012

Springtræning

Ja, dagen i dag har været helt okay! :-D

Startede ud med bare at ligge i min seng og slappe af. Da klokken blev 11, gik jeg ud i haven og ud i vores lille skov, hvor jeg fandt nogle lange kæppe, som vi skulle have lavet til bomme. Nogle af dem jeg smed ud fra skoven, og ud på græsplænen knækkede dog, fordi de var lidt for rådne... (-: Men far hjalp mig da han kom hjem og vi fik nok lavet 10 bomme eller sådan noget! :-D Det er rart at have lidt flere muligheder, end før, hvor vi kun havde 1½... XD Så fandt vi også nogle tomme olietønder, som vi læssede på traileren og kørte over i stalden. Nu har vi så 8 tønder ude på ridebanen: 6 små og 2 store. Jeg fandt også nogle plastikstave som jeg tog med, der var 3 stk. som jeg har planer om at vi kan bruge til ponygames til flagslalom/-stafet. Vi mangler  bare noget at sætte dem ned i...

Vi har omkring 10 bomme, så vi kan faktisk lave 4 spring nu, og så har vi bomme til bomarbejde. (-; Da vi kom derover og fik det hele læsset af, kørte far hjem igen, og jeg blev derovre. Jeg skulle sådan set have muget ud, men vejret var bare aaaalt for godt, så jeg hentede Faustino ind i stalden og striglede, nussede og hyggede lidt med ham der, og sadlede ham op. Da jeg var færdig trak jeg ud i laden og der mødte jeg Ida, hun var lige blevet færdig med arbejdet, så hun skulle lige muge ud, og så ville hun komme ud til banen. Jeg trak ud på ridebanen og strammede gjorden. Inden jeg sad op, lagde jeg 3 bomme 2 meter indenfor hovslaget, som jeg varmede lidt op på. Det gik rigtig godt, han var helt afslappet på vej hen mod dem og over dem, og det skal jeg træne med ham, at han bliver mere afslappet. Da Ida kom havde jeg fået travet lidt også, så hun stillede et lavt spring op på hovslaget som jeg sprang et par gange og så byggede hun en lille bane.
Den sprang jeg nogle gange, + - nogle spring. (-: Så skridtede jeg ham lidt derefter, så han lige fik vejret en gang. (-; Han skal jo heller ikke falde om. Men efter nogle omgange i skridt ændrede vi banen:
Så trænede jeg den ret mange gange, så vi fik styr på galopskridtene og jeg fik lidt øvelse i at holde ham tilbage og sætte af på de rigtige tidspunkter og han var stadig helt afslappet igennem. Det var så rart. :-D <3
Da han efterhånden var blevet godt forpustet skridtede jeg i ca. 5 minutter, mens Ida ændrede til noget højdespring:
Her var springet 85 cm. højt. Vi kom fejlfrit over et par gange og en enkel nedrivning men ingen refuseringer og det er det vigtigste! :-D Super dejligt! :-D <3

Da jeg havde sadlet af og striglet og lukket dyret ud på folden gik mig og Ida ud i deres skov og fandt nogle grene.... Og så lavede vi hver en bue og en pil! :-D Vi skal ind og se The Hunger Games og så er vi jo nødt til at have den rigtige stemning. (-; Så vi rendte rundt ude i deres skov og skød med bue og pil og det var så genialt! :-D Så lavede vi en lille kortfilm! XD


Derefter lukkede vi hurtigt hestene ind og så blev jeg hentet. (-: Da jeg kom hjem, fik vi rester fra i går, der var ret meget mad tilbage. (-: Men det smagte godt, så det gjorde ikke noget. (-; 
Så fik jeg øvet lidt engelsk til i morgen, men det var godt nok ikke ret meget, så jeg håber det går... -.-

-Godnat bloggen. <3 
-Nanse. (-:


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Skriv kommentar: